Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

söndag 3 oktober 2010

Sollefteås gator är på duken !

Godmorgon världen, vilken uuunderbar dag !

Måste varna lite yngre läsare  för ett väldigt skrämmande inlägg, prata med din mamma och pappa om någon av dem kan sitta bredvid dig när du läser. 

Jag fick min första mobil som present när jag gick ut 9:an. Det är sant !! Från att jag föddes tills jag var 15 år pratade jag med folk öga mot öga eller i en hemtelefon som INTE var trådlös. Jag kan även nämna att jag VISSA DAGAR efter klockan 18.00 fick sitta vid datorn och ett internet som tog ungefär 1 minut att ladda upp en sida. 

Ni yngre kan få ett litet tryck över bröstet och lite svårt att andas när ni sätter er in i hur det skulle kännas för er om ni inte fått eran mobil när ni var 7 år, men det går över om ni ringer till någon i familjen som sitter i rummet bredvid, då kommer du få tillbaka livsglädjen och känslan att kunna ringa vem som helst, när som helst !

Min första mobil ser ni här nere med antenn, den kunde man inte skicka sms med, utan den var helt enkelt till för att ringa med. 

Här kan ni se min mobilhistoria i bilder. Från min fina Nokia 3110 till min lilla rosa SonyEricsson c901 som jag använder idag.









Kul att det finns läsare som reagerar när man inte bloggat i vanlig ordning. Kul också att ha läsare från, Sverige, Storbrittanien, USA, Kenya och Norge. 
Ni är så välkomna allihop, ÄVEN om du bara är från Sidensjö t.ex....haha....



Har sett en biofilm som heter "I rymden finns inga känslor"
Den filmen var JÄTTEROLIG och jag skrattade högt väldigt ofta. Roligt med filmen är att den är inspelad ungefär 6 mil härifrån mestadels. I Sollefteå. Man kände igen sig flera gånger !


Handling:
18-årige Simon delar lägenhet med sin bror Sam. Simon har Aspergers syndrom och kräver ett fast schema där allt måste vara sig likt vecka efter vecka. Förändringar är något han bara kan hantera i små doser och när allt blir för jobbigt gömmer han sig i sin tvättunna, fylld med lysande stjärnor -- han gömmer sig i rymden för där finns inga känslor.

När Sam blir dumpad av sin flickvän och går in i en mindre depression spricker hela tillvaron för Simon. Han ger sig själv i uppdrag att hitta en ny flickvän till Sam, men med sin sociala inkompetens blir det inte enkelt, Simon vet ingenting om tjejer och kärlek... 

I rollerna: Bill Skarsgård, Martin Wallström och Cecilia Forss, m.fl. Regi: Andreas Öhman


Vill här också tipsa er om en blogg. De som skriver är mina vänner Hanna och Alexander Hellström som åkt till Kenya. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar