Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

tisdag 19 oktober 2010

Strömavbrott och scones

Ikväll har mina två yngsta syskon varit på besök. Jag och Klas bakade scones och sen åkte vi med Albin till Roland och Barbro och bjöd på det. 
Barbro och Roland är våra grannar (och Roland är även mammas farbror) uppe hos mamma så där har jag varit VÄLDIGT mycket. Barbro har en passion, nämligen gamla grejor.

Klas, scones, Elina

De blev jätteglada för vårt besök, inte så ofta nuförtiden..

Jag frågade Barbro vilken som låg henne varmast om
hjärtat, och det var den här gamla kaffekvarnen som
hennes mor och far haft.

När vi var i Holm så for strömmen och den är inte tillbaka nu
i skrivande stund heller. Ringde E.on, men de vet inget än..

En trapp som alltid fascinerat mig, en trapp där man
alltid ramlat och gjort oreda bland Barbros saker, en
trapp som Albin varit väldigt iriiterad på, men....
En trapp man aldrig glömmer !
Du som bor i de områden där E.ON äger elnäten, kan få information via SMS om du skulle drabbas av strömavbrott. Vi skickar ett meddelande till din mobiltelefon om när avbrottet förväntas vara avhjälpt och uppdaterar förstås prognostiden för reparationen om det behövs.  Klicka på bilden eller texten för att komma till registrerings-sidan.

Tog även en härlig promenad idag med Karin, risigt väder, men skönt efteråt ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar