Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

torsdag 7 oktober 2010

Ingen mat..

Jag har ju pratat mycket med Mira om att barnen i Afrika inte alltid har mat så att det räcker..
Alldeles nyss så tittade vi på en bild på Hanna, Alexander och Mira när Mira fick en present av dem.

Jag: Mira, minns du när du fick den här tavlan av Hanna och Alex ?
Mira: Ja, vart bor de nu ?
Jag: De är i Afrika nu i 3 månader.
Mira: Då får de ingen mat... (Ser väldigt ledsen ut och tittar ner i golvet)
Jag: Nä, kanske inte varje gång..
Mira: Men när de kommer hem så ska vi fara på Max i stan och hämta hamburgare till dem !

Min lilla sötnos....
Så nu vet ni vad ni har att vänta er när ni kommer hem, herr och fru Hellström !

4 kommentarer:

  1. Åh så söt hon är =) SnällMira=)

    Är allt bra i Skorped?!
    Marléne

    SvaraRadera
  2. Ja, det är hon !! :) Allt är bra. Och hur är det med er ? Hur trivs ni ? Kram

    SvaraRadera
  3. Mira! Vi langtar efter dig och hamburgare!

    SvaraRadera