Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

torsdag 14 oktober 2010

USA, Chicago 2002


Kanderade popcorn heter det väl i Sverige. Det finns ungefär 7
butiker i Chicago som BARA säljer popcorn. Smaskigt ! Amerikanarna kan, de ! :)
Maria: Vad hette stället vi köpte det på ?
Här jobbade Maria i receptionen på hotellet.
Nöjesfältet Navy Pier
Här kommer några bilder från Chicago dit jag och en kompis; Malin Berglund åkte i september efter vi tagit studenten. Varför vi åkte just dit var för att min kompis Maria Helmersson just då bodde och jobbade där på Sheraton Chicago Hotell. Där fick vi bo tills vi kunde hyra ett rum hos en kompis till Marias pojkvän.
Chicago river





Utanför hotellet


En klassisk gul taxibil

Den kända tidningen Chicago Tribune
Vårt rum på hotellet. Underbar utsikt !

Hotellet

Många järnvägar slingrade sig ungefär 10 meter ovanför marken


Hotellet sett från floden
Det stora kända hotellet "The drake" som jag t.ex sett
i filmen "Min bäste väns bröllop".




Här shoppade vi mycket !


Jag har försökt komma på vad stället hette där vi köpte lite allt möjligt, typ affär eller kiosk... Jag minns att jag och Malin alltid köpte färgade och glittriga olika lösnaglar där och telefonkort för att ringa hem...

Typ Wallstreet, Wallmarket, Marketplace..... Vad hette det, Maria ?

3 kommentarer:

  1. Åh..vad härligt det såg ut att vara!! Härliga bilder :)
    Wal-Mart kanske?! Världens största detaljhandelskedja.

    SvaraRadera
  2. Nä, men nu tror jag att jag kom på det.. Walgreens var det nog ! :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    åhhh va roligt att se lite bilder :-))
    Popcorn-kedjan heter Garrett's Popcorn och Walgreens ja, det stämmer! :)
    Har du nåra bilder tagna på oss, typ du & jag och de andra? Jag tog ju alla korten med vanlig kamera eftersom jag inte hade digital.
    Kul med korten, roliga minnen!
    Kram kram Maria

    SvaraRadera