Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

tisdag 26 oktober 2010

Jag har blivit kontorist !

Haha, välkommen Ryssland och Nederländerna ! Undra vad ryssen tänker när "den" läser min blogg ??? :)

Idag är jag ledig och ensam hemma. Nelia och Mira hjälpte till att göra köttfärslimpa igår och tog med den till Eva och Kent för att bjuda på mat.
Johan åkte igårmorse kl 04.00, kom hem 03.00 inatt och for igen kl 06.00. Inte hälsosamt att jobba så mycket som han gör, men han är verkligen min förebild, inte ETT ord om att det är jobbigt eller mycket.. En helt annan anda än det är på mitt jobb. "Jag tänker då INTE stanna en halvtimme över idag.... " säger vi lite surt... Kan bero på att vi har sämre betalt också, men ändå... Nä, skärpning på gnället för min del !

Idag har jag en liten fixamedpapperräkningarochringaruntöveralltkontors-dag. Så jag leker kontorist och har post-it lappar med koder, telefonnummer och telefontider överallt. Skönt när det är gjort !

Imorgon ska Skorpedsskolan ha avslutning på sitt tema-arbete "I sagornas värld". De ska ha fest och utställning i gympasalen och barnen får gärna vara utklädda till någon Astrid Lindgren-figur, men de får INTE åka och köpa något till utstyrseln. Det har Nelia påmint mig om MÅNGA gånger. Mira vill vara Kronprinsessan Victoria och inget annat. Nelia vill vara Ronja Rövardotter.......... Yes, vilket utgångsläge !
Så vi får väl se vart vi hamnar, lägger ut bild imorgon.

Till helgen åker jag och Johan till Ludvika och hälsar på hans syster Joella och Richard. Ska bli kul att umgås !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar