Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

fredag 8 oktober 2010

Nelia gapar stort hos Agnes "moster Lisa"


Idag har Nelia varit till tandläkaren och räknat tänder. 10 uppe och 10, 5 tänder nere. Hon var så duktig, lilla gumman.. Där träffade vi Agnes "moster Lisa" som gav Nelia en lila tandborste som matchade hennes klänning. Sen fick hon även välja en grej ur lilla presentkistan. Nelia tog en rosa ring.

Efter vi hade varit hos tandläkaren fick Nelia följa  mig på jobbet och hjälpa mig. Hon ritade teckningar till de gamla och hjälpte mig att ge dem vatten när de skulle ha medicin. Pensionärerna tyckte det var jätteroligt !
Imorgon ska jag upp tidigt och iväg på jobbet igen. Som jag sagt förut, det kommer aldrig lägligt att jobba helg, men där jag jobbar är det oftast som att  man jobbar med ett gäng kompisar !

Nu blir det att pussa på tjejerna lite innan jag går och knyter mig.


Godnatt !

2 kommentarer:

  1. Va duktig hon var hos tandläkaren :). Hon kan inte ha några tandtroll?! ;)

    SvaraRadera
  2. Nä, inte ett enda, Erika !! :) Hoppas hon får mina gener, jag har aldrig haft ett hål ! :)

    SvaraRadera