Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

torsdag 28 oktober 2010

Sen höstsol och krispig luft

Nu har jag precis kommit in efter en jätteskön promenad på 7.2 km. Ju mer solen sken på mig desto rakare i ryggen gick jag. Så skönt med den sena höstsolen och luften var rentav krispig !

Anton och Lynn bor fint !
Charlie trivs i skogen och matte är glad att han
börjat lyssna bättre på vad man säger och
kommer till en när man ropar. :)

Jag gick förbi ett obebott hus som stått tomt i många, många år. Blev så nyfiken på hur det var när det var full fart och rörelse runt det huset.. Undrar när det var ? Undrar om de visste när de stängde dörren där att det skulle vara sista gången ? 


Hörde på radion om att det är mycket aktivitet på däckbytar-verkstäder. Han som ägde verkstaden hade ett rekord på däckbyte. Från det att bilen kördes in till den kördes ut så hade han och kollegan bytt däcken på 3 minuter. De var trötta på taxichaufförernas klagomål att det tog lång tid. :) 
Undra vad Bertil och Erik Hellströms rekord är ?



En kompis; Elin läser nu sista terminen engelska för blivande gymnasielärare och deras klass åker på ett sex veckor långt äventyr till England där de ska studera på Leeds University Trinity College. 
Kolla in hennes blogg !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar