Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

tisdag 21 september 2010

Min sommar 2010

Om vi säger att sommaren började i Juni så började mitt juni med en liten kort-tripp till våra fina vänner i Skog. Jag övernattade där en natt och fick umgås med Sandra och hennes underbara småtroll Agnes och Lucas. Vi lekte med pippihus, åkte med hunden deras till veterinären en sväng och umgicks !

4 juni 2010. Jag och Johan förlovade oss uppe i Lännäs fäbodar !
Underbart mysigt och romantiskt ! Älskar dig Johan !
Midsommar helgen firades i Junsele och Backe dit vi åkte nästan hela släkten. Backe camping var urmysig och vi hade roligt med tävlingar och utflykter både till djurparken och morfars bror Lasse.

Självklart hann vi med många svängar ner till Skorpeds badplats "Vika".







Min lilla gumma Nelia har hunnit fylla 5 år, helt otroligt va
klok och förståndig man blir då !

Harpsjölägret i juli var jättelyckat och jag delade tält med lite olika varje natt, men jag kan ju nämna några: Axel, Nelia, Mira, Elina, Klas, Adam.....



Nelia och Mira har gått simskola på Mellansels badet med bl.a Stina Fjeldseth som simlärare, Mira tyckte att det var alldeles för kallt och lekte hellre i solen. Men de fick varsitt märke, Nelia fick baddaren och Mira fick en vattendroppe.









Pärmsjön fick sig också ett par besök, bl.a efter städningen efter Harpsjölägret. Men vid den här bilden ska också nämnas att de här turturduvorna har åkt på öventyr. Erik bor och jobbar i Örebro på ett bageri som heter Svea. Emma bor och går på Betels folhögskola i Bromma. Saknar er !



Vidare så har jag varit på två möhippor, Hanna Hellströms och Frida Vallins. På den här bilden ser ni Emma Andersson, höggravid, i full färd med att lasta av en moped som användes på Fridas möhippa.


Jag, Emma och Erik har jobbat väldigt mycket med vårt förtroendeuppdrag att vara värdar på Hanna och Alexanders bröllop.


Vi har "blivit med hund". Charlie som tidigare bott hos Linn Johansson med familj i Växjö, har flyttat till oss p.g.a att Milton blev så väldans allergisk. Så vi håller för fullt på att lära känna varandra nu. :)
Skorped har skrivit historia och bildat en ekonomisk förening för att få hit en mack så vi slipper åka till Sidensjö eller Bredbyn för att tanka !



Per och Frida var underbart vackra på deras romantiska bröllopsdag !
Nelia har spelat fotboll i Skorpeds vikingcuplag och befunnit sig på Bränna IP på måndagar.
Bilden är tagen på sista träningen när det ösregnade, tur barnen inte bryr sig om sånt !

Här är lille Rasmus som är 1 vecka och en dag idag. Det är Emma och Niklas som blivit föräldrar igen och lilla söta Moa har blivit storasyster. Miljoners grattis till ännu ett underverk !

Vi har även varit på semester till Dalarna med E-team och sjungit och till Lycksele på campingen, Mira har fyllt 4 år, Hanna och Alexanders bröllopsdag, jag återkommer ikväll med bilder därifrån, de finns nämligen i Johans telefon.

Med vänliga hälsningar en febrig Malin

2 kommentarer: