Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

torsdag 23 september 2010

Fiskpedikyr någon ?

Hittade något spännande när jag surfade runt idag. Fiskpedikyr. En kvinna i Washington som heter Yvonne Lee har slopat fotfilar på hennes skönhetssalong när de ska göra pedikyr och använder sig nu istället av fiskar. Fiskarna är av sorten Garra-rufa och äter helt enkelt de döda hudcellerna direkt från foten.Doktorfiskarna, Garra Rufa, är nyttofiskar som i naturen lever på att rensa andra större fiskar från döda partiklar.
Människor i Iran, Irak och Turkiet samt hela Asien har sedan urminnes tider använt dessa fiskar för sin egen bekostnad, just som pedikyrslavar. Naturligt och bra.


Fast inte vet jag om jag skulle betala så hemskt mycket pengar för att fiskar ska få gnaga på mina fötter. Skulle du ?


Gnagande fiskar äter död hud från en levande fot på skönhetssalongen Yvonnes Hair and Nails i Washington.
Det kan inte vara lätt att starta något nytt i USA, idéerna måste ju vara så otroligt originella om du ska hitta på nåt som ingen annan redan hittat på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar