Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

onsdag 22 september 2010

Hur ser Kristin Kaspersen ut bakifrån ?

Jo, precis såhär ser hon ut när hon strosar omkring i Oscargallerian i Örnsköldsvik. Jag och mormor satt på Barista och njöt av en fullkornspasta Bolognese när någon bekant går förbi, precis när jag tänker slänga ur mig ett igenkännande "Hej" så ser jag att det är Kristin Kaspersen.. Hahaha...


Hon är i Övik för att hon leder en hjälpinsamling till Pakistan. För att hjälpa de katastrofdrabbade i Pakistan har TV4, Svenska Hockeyligan, Sportbladet och Röda korset gått ihop för en omfattande hjälpinsats – "Elitserien för Pakistan". Mellan 17 september och 25 september kommer man runtom på Sveriges arenor att samla in pengar med hjälp av Elitserielagen, sponsorer, supporters och publik och ikväll var hon alltså här i Fjällräven center.


Bra när kändisar kan uttnyttja sitt kändiskap till något bra !

Riktigt smarrig mat på Barista idag, och fint upplagt också !

Sen körde en rätt häftig bil förbi också, den här skulle
ha kört förbi när man leker billeken "En gul bil"...


För er som undrar så kan jag berätta att jag fick komma in till läkaren kl.11.15 idag, 45 minuter för sent.. Jag hade streptokocker och fick penicillin. Så nu ska jag och min vän Kåvepenin umgås i 10 dagar. Tråkigt nog så har min hals blivit sämre under kvällen och jag kan knappt svälja eller gapa..


Jag är precis hemkommen från jobbet, har haft en annorlunda arbetskompis ikväll, nämligen vår hund Charlie. Både sjuksköterskan och chefen har sagt att det är jätteroligt för pensionärerna och jag vet ju hur mycket djur kan lugna äldre, dementa. Så Charlie har jobbat ikväll, fast om jag frågar honom så ser han det nog mer som att han har blivit tok-matad med korv.. Oj va han blev ompysslad ! Jätteroligt när man ser att de gamla lyser upp och bara vill gosa med hunden. 
Läs HÄR om att djur kan göra skillnad på äldreboenden !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar