Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

fredag 26 november 2010

Julbak i Skog

Igår tog vi oss till Sandra och barnen i Skog för ett julbak med alla ungar.

"Vi komma, vi komma, från pepparkakeland"



Vissa var bättre på att äta... ;)



Barnen fick spritsa mönster på pepparkakor och när de somnat så bakade jag och Sandra två julgodis-sorter.

Rosa är såklart en favoritfärg den här kvällen...

Och såhär blev resultatet !


Här kommer recepten på julgodiset:




Bounty

Se fler recept från Husmusen på kokaihop.se.

Leilas rocky road

Detta är världens godaste godis. Jag verkligen älskar detta recept och jag lovar att det kommer att bli en ny godisfavorit för er också!


Färdigt på: 40 min
Ingredienser
12 kakor 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
 2 påsar dumlekola
 2 nävar mini marshmallows
 3 dl salta jordnötter
 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).
2. Blanda samtliga ingredienser.
3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar