Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

lördag 27 november 2010

♥ Dag 6 ♥ – "Min dag."

Det här inlägget kommer idag fast det handlar om igår. :)

Igår åkte jag och tjejerna buss från Skog och träffade på världens bittraste busschaufför. Det började med att vi hade kollat upp bussen på nätet, man skulle kliva på en buss i Skog samhälle och byta i Gallsäter för att kunna åka till Bjästa. När jag kliver på bussen så frågar jag:

-"Ja, och om man skulle till Bjästa så byter vi i Gallsäter då ?"
-"Oj, då får vi se om vi hinner..."
-"OM vi hinner?"
-"Ja, den andra bussen går ju 2 minuter före mig från Gallsäter, men jag ska köra fort... "
-"jahapp.."

Han körde fort och vi hann till den andra bussen.

-"Oj, oj, ja, det blev tydligen lite tokigt det här", säger jag. "Vi hade läst på internet och nåt fel blev det tydligen..."
-"På internet ??" Säger han högljutt.
-"Ja, på internet." säger jag lite osäkert...
-"Man ska aldrig läsa NÅNTING på internet.. Allt är bara konstigt och har man skrivit in något som är fel så står det där för alltid."
-"Jaha, men vart skulle jag ha kollat tiderna då ?"
-"I en VANLIG HEDERLIG BUSSTABELL, på internet stämmer INGENTING sa jag ju !!!" säger busschauffören och låter irriterad.
-"Och om man inte har någon sån då ?"
-"Då SKAFFAR man en !!" säger han surt.
-"Jaja, men då måste du ju informera att det står fel på hemsidan!" säger jag och tänker att nu ger jag  mig inte. Man åker buss så sällan och så ska det bli såhär..
-"SOM JAG SA: Läs BARA vanliga busstabeller !!!"
-"Då tycker jag att din tur ska ta bort den där tjänsten på internet!"
-"Om alla bara läser vanliga busstabeller så blir det inga problem!"
-"Men då ska ni ju inte göra reklam för er hemsida där man lätt kan hitta tiderna!"

Skrev ett sms till Sandra om händelsen och fick sen tillbaka:

"Håller med! Ska dessutom berätta att din tur har fått sig ett irriterat samtal av mig . Dom skulle ringa och prata med chauffören idag. Blä!"

HAHA, sura busschaffis!!

Sen åkte vi hem och hade mysigt, jag och tjejerna. Drack varm choklad med marshmallows i och badade. Sen kom Eva och fikade innan vi åkte till Jens, Emmelie och Eddie i deras stuga och fick en supergod middag. Tack så mycket ! :)

Coola Eddie !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar