Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

lördag 2 april 2011

Tiopoängare !!

Agnes tillreder en bearnaise-sås från grunden
på Per Morbergs vis.
Ingen ville ställa upp och vara Helge..

FÖRRÄTT: Skagen toast på smörstekt bröd 




VARMRÄTT: Marinerad fläskytter, klyftpotatis & bearnaise-sås
a la Morberg.

Sen tog vi fram brädspelen för att låta maten sjunka lite innan
den spännande efterrätten. Kul när folk verkligen går in i sin roll
i spelet. ;)

"Är jag en plats i Sverige" , undrar Johan..
"Bor jag i en storstad"  frågar Agnes...

EFTERRÄTT: Citronpannacotta toppad med lakritskross
& lemon curd
En fullkomligt UNDERBAR efterrätt enligt en lakritsälskare som mig !!

Kvällen avslutades med en massa prat framför vår öppna spis.

Kvällen och framförallt
KOCKEN får 10 POÄNG !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar