Genom Mallas Ögon är bloggen som handlar om mig; Malin, och min familj som består av sambon Johan och de små prinsessorna Nelia 6 år och Mira 5 år och våra bestyr helt enkelt. Häng med till Bjästa, 2 mil utanför Örnsköldsvik vettja !

måndag 30 maj 2011

My trip to Stockholm

Heeeej !

Stockholmsresan kan sammanfattas med att den gick väldigt snabbt och att den var väldigt rolig ! Jag och Hanna drog iväg vid 9.30  på fredagsmorgonen och regnet öste ner nästan hela vägen. Vi irrade bort oss lite, men Hannas bror Gabriel som bor i storstan fick guida oss lite på slutet genom telefonen, men jag är väldigt stolt över mitt stockholms-trafik-körande. 

Sen kom vi fram och Emma visade oss runt på Betel innan vi tog tuben (jag vet, visst låter jag stockholms-van) in till stan för middag. En liten parentes är att Göran Hägglunds son går/gick på Betel och var där för att hämta honom och hejade då på oss i korridoren. :) Vi åt god mat vid hötorget och sedan gick vi på ett mysigt café och satt där i några timmar och fikade och pratade massor.
Hanna äter korvmackor på väg till Stockholm

Här har vi packat in alla Emmas saker och ska precis åka från Betel.

Fredagkväll i huvudstaden


Hanna tar över ratten från Njurunda

På vägen hem så stannade vi till i Njurunda på en jättemysig butik som heter Nordljus. 
Tror min vän Emma Andersson skulle ha gillat den. :)

Klicka HÄR om du vill gå in på deras hemsida där man även kan shoppa över nätet.











Avslutningsvis vill jag tacka Hnna och Emma för en rolig helg och ser fram emot svamp och bär-resan till Jämtland tillsammans med er. :) Skoj att Emma är hemma hela sommaren och kanske hösten.

1 kommentar:

  1. Å tack själv för att jag fick följa med och att vi hade så roligt. Även vill jag säga att det var roligt att du gillade Nordljus så mycket.. med tanke på hur mycket ni dissade stället innan ni kom dit ;P Ja det blir galet kul när vi ska till Fiskarnäset shishsi, och jag ska ju dit i helgen så då ska jag knäppa massor av bilder så du får se sen :)

    SvaraRadera